مختصر توضیحی درباره انواع محلولهای شوینده

انواع مواد شوینده مناسب برای کجا هستند؟ کاربرد وایتکس چیست؟ از جرمگیر کجا استفاده کنیم؟ پاک کننده مناسب سنگ و سرامیک چیست؟ جرم سینک ظرفشویی با چی تمیز میشه؟ دیوار خونه رو با چی پاک کنیم بهتره؟ و…

توضیح جامعی در مورد مواد شوینده و نحوه کاربرد و کار آنها در ذیل برایتان شرح میدهیم

مواد شوینده به چند دسته مشخص اند.

  1. شوینده های چند منظوره
  2. سفید کننده ها و جرمگیر ها
  3. اسیدی ها و رسوب زدا ها
  4. شوینده هایی که مناسب کفپوشهای خانه هستند

شوینده های چند منظوره:

این طبقه گسترده ترین دسته بندی است. اول بگوییم که منظور ما از شوینده ها فقط انواع مواد شوینده شیمیایی برای نظافت خانه و محیط های داخلی ساختمان است. نه شوینده های شخصی و تخصصی در زمینه های مختلف دیگر. نه حتی انواع محلول های شیمیایی که خاصیت میکروب زدایی، آنتی باکتریال، ضد قارچ و… دارند.

این طبقه شامل انواع محلول هایی که روی آنها به صورت واضح چند کاره یا چند منظوره درج می شود. همچنین شیشه پاک کن ها، شوینده های حمام و دستشویی مانند سیف حمام و روشویی یا سیف گاز پاک کن، سیف یونیورسال و…

این محلول ها غالبا خاصیت لکه بری و تمیز کاری دارند و برای نظافت ظاهری خانه و محیط خانه بکار میروند. مانند تمیز کردن شیشه ها، سطوح کابینت و اوپن، روی کنسولهای خانه و میز و… این محلولها اگر غیر الکلی باشند و داخل آنها الکل صنعتی بکار نرود خاصیت ضد باکتری و قارچ ندارند. لزومی هم ندارد که داشته باشند. همه قارچها و میکروب ها خطرناک و ترسناک نیستند.

سفید کننده ها و جرمگیر ها:

نوشته مبسوطی در این زمینه در سایت بیستینو موجود است که ما فقط مختصری توضیح میدهیم. به صورت اجمالی این دسته بندی همان دسته ای است که ضد قارچ و باکتری است و خاصیت گندزدایی و میکروب کشی دارد. آب ژاول یا همان سفیدکننده، هر محلولی که روی آن کلمه سفیدکننده یا بلیچ درج می شود. بگوییم که منظورمان از جرم گیر رسوب زداهایی مانند “جرمگیر من” نیست!! توصیه میکنیم برای ضدعفونی کردن محیط هم از این محلول ها استفاده کنید.

موارد استفاده:

  1. مناسب گندزدایی سینک ظرفشویی و چاه
  2. برای میکروب ضدایی و امحاء قارچ و باکتری
  3. برای ضدعفونی کردن انواع پارچه، ملحفه یا لباس و سطوح
  4. برای سفید کردن ملحفه و البسه سفید

برای استفاده حتما آن  را با آب ترکیب کنید و از ماسک و دستکش استفاده کنید

اسیدی ها و رسوب زدا ها:

این محلول ها خاصیت خورندگی بسیار زیاد دارند که استفاده نابجا و ناشیانه میتواند خسارت میلیونی وارد کند. منظورما این محلول ها همانهایی است که در بازار به عنوان جرمگیر میفروشند و معروف ترین آنها هم “شرکت من” هست. این محلولها بسیار خطرناک و خورنده هستند. حتما با آب ترکیب شوند و هنگام استفاده ماسک و دستکش فراموش نشود. این محلول ها برای سطوح سخت و بدون لعاب و سیقل مناسب است و استفاده برای سنگ و سرامیک عاج آن را میخورد و سطحی کدر که مرتبا به سرعت کثیف می شود تحویل شما میدهد.

بسیار مناسب برای موزاییک و سطوحی که حساسیت نگهداری ندارند. توصیه میکنیم برای جلوگیری از ایجاد رسوبهای ماندگار و سخت مرتبا از سفید کننده ها استفاده کنید.

شوینده های مناسب کفپوش خانه:

این شوینده ها را مشخصا روی محصول درج میکنند. ماده غلیظ و معطر که حتما با آب ترکیب میشوند. میتوان از آنها در تی زمین شور و استفاده کرد. همچنین میتوان از آنها برای برق انداختن کفپوش ها استفاده کرد. در بیستینو محلول کف پوش سنگ و سرامیک اتک موجود است. همانطور که گفتیم این محلول خاصیت گند زدایی و آنتی باکتریال ندارد.

 

نکته مهم و پایانی ” تحت هیچ شرایطی هیچ محلول شیمیایی را با یکدیگر مخلوط نکنید. فقط از آب استفاده کنید. گاز متصاعد شده بسیار سمی و مخرب است “