وایتکس یا سفید کننده؟!

آیا وایتکس با سفیدکننده فرق دارد یا همان است با دو اسم؟ در بخش خبری فروشگاه بیستینو با ما همراه باشید.

غلط مصطلحی که در جامعه و خرید و فروش در بازار و بین فروشنده و مردم وجود دارد این است که فکر میکنند این دو فرق دارند. هم درست فکر میکنند و هم غلط حال بگذارید توضیح دهیم.

وایتکس یک برند است و سفید کننده یک محلول شیمیایی پس از این نظر این دو باهم متفاوتند. پس اگر شما بروید به یک فروشگاه و بگویید “یک وایتکس 4 لیتری بده” و فروشنده محلول سفیدکننده مثلا برف به شما بدهد آیا درست است؟. قطعا خیر! پس از این نظر است که مردم اشتباه میکنند. شاید اولین شرکتی که این محلول را در بازار جا انداخت و یا به فروش رساند شرکت وایتکس بود. شاید هم چون این محلول بیشتر با برند وایتکس یافت می شد می شد این غلط جا افتاد نمیدانیم!

در کل محلول سفیدکننده چیست و چه کارایی هایی دارد؟

سفیدکننده ها در دو نوع کلری و غیر کلری موجود هستند که کارایی های متفاوتی دارند. کلمه بلیچ که روی بررخی شوینده ها مینویسند به معنی سفید کننده است. محلول سفید کننده کاربردهای فراوانی دارد که در این نوشته نه جای آن است و نه اطلاعات موثری برای شما دارد. ما فقط کارایی های آن را به صورت مختصر و اشاره می گوییم تا شاید به کار شما هم بیایید.

  1. برای میکروب ضدایی و از بین بردن قارچ و باکتری
  2. برای ضدعفونی کردن انواع پارچه، ملحفه یا لباس که بیشتر در بیمارستانها و هتل ها استفاده میشود
  3. ازبین برنده لکه های زرد گچ که بر اثر نشتی آب ایجاد می شود
  4. برای سفید کردن ملحفه و البسه سفید که در نوع کلری رنگ البسه را تغییر می دهد از این رو حتما قبل از استفاده روی محصول را مطالعه کنید
  5. برای استفاده در استخر و گند زدایی آب های راکد
  6. برای کاهش بو در بعضی مواد صنعتی
  7. برای ضد عفونی کردن برخی مواد خوراکی مانند شیر به درصد و میزان بسیار دقیق و مشخص
  8. مناسب لکه بری و چربی زدای انواع کفپوش های بیرونی و داخلی ساختمان که در عین حال صدمه ای وارد نکند