برای شست و شوی بهتر لباس ها در ماشین با ما همراه شید 🙂

با گسترش تکنولوژی و پیشرفت سریع آن از قافله عقب نیافتید. مایع لباسشویی و پودر های مخصوص شست و شو در ماشین لباس هر روز با فرمولاسیونی پیشترفته تر عرضه می شوند. با پیشرفت تکنولوژی ساخت ماشین های لباسشویی و وجود آنها در هر خانه ای الزامیست که خود شما طریقه مصرف از مواد شوینده را بدانید. در این نوشته تکنیکهای شست و شو برای ماندگاری و تثبیت رنگ بهتر البسه و نکات مفیدی برای شما ارائه میکنیم.

نکته اولی که لازم است بدانید: بهتر است دیگر از پودر استفاده نکنید. ماشین های جدید که تولید میشوند با مایع سازگار تر هستند و طبق توصیه سازنده های آنها بهتر است فقط از مایع استفاده کنید. دلیل این امر میتواند حل شوندگی مایع در تمامی دما ها، بکارگیری فرمولاسیون پیشرفته و بهتر که با مایع امکانپذیر است. هوشمندی ماشین های لباسشویی که خود با توجه به وزن البسه بدون دخالت دستی بصورت اتوماتیک از مخزن مایع استخراج میکند نیز یکی از دلایل مهم است. استفاده از گالن و قوطی های محکم تر و قوی برای نگهداری طولانی تر، سازگاری مایع با پارچه و خشک نکردن البسه بعد از شست و شو.

خشکی البسه

گاهی متوجه خشکی البسه بعد از استفاده از پودر می شوید که این به دلیل بکارگیری موادی است که در پودر بکار می رود. مخصوصا پودر برای البسه نخی ممکن است به مرور جنس آن و مقاومت نخ را کم کند. این مشکل میتواند بر اثر استفاده مقدار ناشیانه ای از مواد شوینده البسه بوجود آید که با استفاده از مایع این احتمال بسیار کم است حتی اگر بیشتر از دوز مناسب استفاده کنید.

استفاده راحت تر از مایع و اندازه گیری دقیق تر برای ایجاد مقدار معین یکی از دلایل استقبال بیشتر از مایع هاست. استفاده از پودر و اندازه گیری حجم آن بر اساس پیمانه و یا چشمی دشوارتر و زمانبر تر از مایع است. الان که درب اکثر قوطی های مایع لباس خود پیمانه اندازه گیری دقیقی هستند.

اینها نکات ریز و دقیق هستند که به لطف رعایت آن میتوانید هم شسو شوی بهتری داشته باشید و هم لباسهایی که حساسیت بیشتری می طلبند را خودتان بشویید.

نکات مفید دیگر

  1. توجه به دما و نوع الیاف آنها بسیار موثر در ماندگاری البسه هست. نخی ها با دمای کم و پلی استر با دمای خصوص خود و … این نکات را داخل برگه ای که به لباس میدوزند نوشته می شود.
  2. برخی معتقد اند که شامپو سر ساده مانند شبنم، گلان(برای خرید شامپو سر گلان 10 لیتر کلیک کنید)، و شامپوهای تخم مرغی برای شست و شوی البسه تیره بسیار مناسب اند ازز بور شدن لباس جلوگیری میکنند.
  3. برای استفاده از مایع لباسشویی یا پودر ماشین حتما به توضیحات محصول (درج روی محصول) دقت کنید فرمولاسیون مواد شوینده مختلف است. برای مثال استفاده مقدار زیاد در هر بار شست و شو از پودر های کنسانتره باعث خرابی البسه می شود.
  4. برای کمرنگ کردن یا امحاء لکه های قدیمی پودر بهتر است. توجه داشته باشید که برای لکه های قدیمی دوز بیشتری پودر نریزید از لکه بر استفاده کنید.
  5. برای همه البسه سفید از سفیدکننده استفاده نکنید و یا به توضیحات روی محصول حتما توجه کنید.
  6. برای ضد عفونی کردن البسه از مواد ضد عفونی کننده مانند الکل یا سفیدکننده استفاده کنید. سفیدکننده فقط برای البسه و یا پرده و ملحفه سفید استفاده شود.
  7. تفکیک البسه با توجه به رنگ در سه دسته رنگی-سفید و تیره صورت میگیرد. تفکیک آنها بسیار در ثابت ماندن رنگ البسه سفید و تیره موثر است.